Sulje viesti

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Mihin verkkokaupan edulliset hinnat perustuvat?

Hinnat perustuvat pääosin omaan maahantuontiin ja/tai pieneen organisaatioon. Pyrimme pitämään suuren osan tuotteista omassa varastossamme, mutta tilaustuotteita tilataan Suomessa, sekä ulkomailla lähinnä Keski- ja Pohjois-Euroopassa toimivilta tukkureiltamme viikottain.

Onko verkkokaupassanne asioiminen turvallista?

Kyllä on. Käytämme asiakas- ja tilaustietojen käsittelyssä pankkienkin käyttämää turvallista SSL-salaustekniikkaa, joka salaa verkkoliikenteen asiakkaan ja verkkokauppamme välillä.

Kaikkien merkittävien Suomessa toimivien pankkien tai pankkiryhmien asiakkaat voivat maksaa tilauksensa suoraan verkossa oman pankin turvallista verkkomaksupalvelua käyttäen. Näin toimien tilauksen käsittely samalla nopeutuu huomattavasti tilisiirtoon verrattuna pankkiviiveen jäädessä pois tilausprosessista.

Kaikkien pankkien asiakkaat voivat edelleen myös maksaa sähköpostitse saatavan ennakkolaskun omassa verkkopankissaan kuin minkä tahansa normaalin laskun.

Miten tilauksen toimitustapa määräytyy?

Tilausta tehdessään asiakkaallamme on mahdollisuus valita useista toimitustavoista parhaiten itselleen ja tilaukselleen sopiva. Käytämme tilausten toimituksiin mm. valtakunnallisesti toimivia jakeluketjuja, kuten Matkahuoltoa tai Postia.

Jos asiakas valitsee toimitustavaksi "halvimman toimitustavan", toimitustavan valintaan tilauksen lähetyksen yhteydessä vaikuttavat mm. tilauksen sisältö (paino/tilavuus) sekä tilauksen sisältämien tuotteiden rikkoutumisriski (särkyvät tuotteet lähetetään yleensä Matkahuollon kautta).

Mitä joidenkin tuotteiden tietoihin lisätty maininta SER-kierrätyksestä tarkoittaa?

Euroopan Unioni on säätänyt direktiivin sähkö- ja elektroniikkaromun (SER) kierrätyksestä ja ns. tuottajavastuusta, jota Suomessa sovelletaan mm. Jätelain kautta. Lain mukaan Suomen markkinoille tuotavasta tai laskettavasta sähkölaitteesta maksetaan kierrätysmaksu, joka kattaa ko. tuotteen asianmukaisen kierrätyksen kun tuotteen elinkaari on alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan loppu, jolloin se voidaan kierrättää uusien tuotteiden raaka-aineeksi.

Serio Oy kuuluu tuottajavastuunsa täyttämiseksi tuottajayhteisöön, SELT ry:hyn, joka järjestää SER-romun kierrätyksen sitä varten perustetun Elker Oy:n kautta. Serio Oy:n maahantuomista laitteista maksetaan kierrätysmaksu, joka kattaa niiden kierrätyskustannukset. Tilaamalla asianmukaisesti maahantuodun tuotteen, jonka kierrätysmaksu on maksettu, säästät osaltasi Suomen luontoa.

Koska kierrätysmaksu sisältyy tuotteen hintaan, Petshop.fi:stä ostetut sähkölaitteet voi toimittaa kierrätykseen veloituksetta Elker-ryhmittymän yhteistyöverkoston kautta, lisätietoja löydät Elkerin sivuilta.

Myyttekö tuotetta X / Miksi ette myy valmistajan Y tuotteita?

Verkkokaupan tuotevalikoima on tähänkin saakka koostettu asiakkaiden toiveiden perusteella, joten kuuntelemme erittäin mielellämme asiakkaiden toiveita uusista tuotteista. Pyrimme myös palkitsemaan hyviä vinkkejä antaneita asiakkaita jos uusi tuote osoittautuu onnistuneeksi valinnaksi.

Pystymme yleensä toimittamaan suurimman osan niiden merkkien tuotteista, jotka verkkokaupassamme ovat edustettuna. Kannattaa kysyä mahdollisesti verkkokaupan valikoimista vielä puuttuvia tuotteita sähköpostitse.

Myyttekö lainkaan tuotteita eläimelle X?

Ellei tuotteita löydy verkkokaupan valikoimasta, todennäköisesti vastaus tällä hetkellä on ei. Nyt tuotevalikoima keskittyy terraarioissa ja akvaarioissa asustaviin eläimiin ja lemmikkisiileihin. Muutkin pienet kotieläimet tulevat varmasti mukaan jossain vaiheessa. Ota toki yhteyttä ja kerro mitä haluaisit kauttamme ostaa niin se todennäköisesti tulee nopeammin saataville.

Voinko tilata kauttanne tuotetta X vaikka ette ottaisikaan sitä heti valikoimaanne?

Aina kannattaa kysyä, palveluideamme on kuitenkin tarjota kohtuuhintaisia ruokia ja tarvikkeita kaikille lemmikinomistajille. Emme kuitenkaan pysty lupaamaan mitään ennen kuin selvitämme asiaa jakelijoilta ja tukkureilta.

Saako verkkokaupasta tilata eläviä tai pakastettuja ruokaeläimiä?

Kyllä. Olemme keväällä 2008 ottaneet valikoimiimme elävät ruokaeläimet (toimitus Matkahuollon kautta tai noudettuna) sekä kesällä 2008 myös pakasteruokaeläimet (toistaiseksi vain nouto).

Elävien ruokaeläinten toimitukset tehdään pääsääntöisesti aina alkuviikosta, jotta ne tulevat mahdollisimman hyvälaatuisina perille.

Voinko noutaa tilaamani tuotteet?

Kyllä voit. Noutopisteemme sijaitsee Helsingin keskustassa ja sen aukioloajat löydät yhteystiedot-sivulta. Noutotilaukset voi maksaa noudon yhteydessä käteisellä tai yleisimmillä Suomessa hyväksytyillä korteilla (pankkikortti, Visa Electron, Visa, Mastercard).

Saatteko varmasti toimitettua kaikkia tuotteita jotka ovat verkkokaupan luettelossa?

Ikävä kyllä emme voi taata kaikkien tuotteiden saatavuutta. Verkkokaupan tuoteluettelon pitäminen täysin ajan tasalla on mahdotonta, koska jakelijoiden tuotevalikoimissakin voi esiintyä tuotteita joiden puutteellinen saatavuus paljastuu vasta kun niitä tilataan. Syitä tähän voi olla tuotteen poistuminen valmistusohjelmasta, ongelmat valmistuslinjalla jne. Yleensä tälläiset tuotteet ovat kuitenkin vain satunnaisia yksittäistapauksia.

Myyttekö maahantuomianne tuotteita myös jälleenmyyjille?

Kyllä, voimme tarjota tuotteita myös jälleenmyyntiin. Kannattaa ottaa yhteyttä sähköpostitse ja kertoa yrityksestä, sen toiminnasta sekä siitä, mitkä tuotteistamme kiinnostavat.

Tein tilauksen, mutta haluan peruuttaa sen.

Ole ystävällinen ja ilmoita asiasta meille mahdollisimman nopeasti vastaamalla verkkokaupan automaattisesti sähköpostilla lähettämään kopioon tilauksesta. Kirjoita viestin alkuun, että haluat peruuttaa tilauksesi. Näin saamme viestistä suoraan tarvittavat tiedot, emmekä parhaassa tapauksessa turhaan käsittele tai lähetä sitä tulemaan.

Jos paketti on kuitenkin jo ehditty lähettää, toivomme, että käyt noutamassa sen ja lähetät sen samantien takaisin asiakaspalautuksena. Voit toki jättää paketin myös noutamatta, mutta joka tapauksessa hyvitämme tilauksen vasta kun tuotteet ovat saapuneet takaisin ja olemme tarkistaneet niiden kunnon.

Tein tilauksen, mutta haluan muuttaa sitä.

Ole ystävällinen ja ilmoita asiasta meille mahdollisimman nopeasti vastaamalla verkkokaupan automaattisesti sähköpostilla lähettämään kopioon tilauksesta. Kirjoita viestin alkuun, että haluat muuttaa tilausta ja kerro haluamasi muutokset. Näin saamme viestistä suoraan tarvittavat tiedot alkuperäisestä tilauksesta, ja parhaassa tapauksessa ehdimme vielä muuttaa tilausta ennen sen toimitusta.